Határtalanul! - Szlovénia

Szlovénia természeti kincseit 2019. május 17-20. között 16 diák 3 pedagógussal  fedezte fel.

Élményeik:

Jártunk Postojna cseppkőbarlangban - vonattal másfél órás kikapcsolódás a föld alatt.
Predjama, Erasmus lovag várában jártunk, amely sziklába van vésve.
Voltunk a Vintgar-szurdokban, melyet a Radovna folyó szel át. Sétálva tettük meg az utat a folyó mentén fahídakon keresztül a vízesésig. Egész napos kirándulás volt.
Bledben megkóstoltuk a hamisítatlan bledi krémest, melyek hatalmasak és finomak voltak. A Bledi-tó partján szemetet szedtünk, önkénteskedtünk és megcsodáltuk a tájat a várból. Ukancnál jártunk a világháborúban elesett magyar katonák sírhelyénél - kokárda elhelyezése. Vogel-hegy csúcsára felvonóval mentünk, félelmetes volt, viszont a hegy tetején a hógolyózást élveztük
Slap slavica vízeséshez 583 lépcsőfok vezetett fel, elfáradtunk, de megérte.
Hazafelé megtekintettük a fővárost Ljubljanat, majd Lendvára utaztunk, ahol egy kéttannyelvű általános iskolával ismerkedtünk meg. Az ott tanítók és tanulók nagy szeretettel fogadtak bennünket, bejártuk az intézményt, ismerkedtünk.
Utolsó állomásunk Csáktornya, Zrínyi vár megtekintése és koszorúzás Zrínyi szobránál.
Szállásunk egy hostelsben volt, a gyerekek nagyon élvezték a háromfogásos vacsorát és a svédasztalos étkezést.

Aracs Katalin - osztályfőnök, kísérő tanár

Nagyításhoz kattints a képre!